Otoky po vysazení Medrolu

Sem můžete psát Vaše dotazy. Dotazy pokládáte ostatním členům fóra - většinou pacientům.
Stejně tak sem můžete psát vaše zkušenosti pro ostatní pacienty.
Pokud se váš dotaz týká konkrétního příspvěku například v rubrice Novinky, tak piště tam.
****************************************************************
Dotazy pište přímo sem do fóra. Neposílejte dotazy mě, nejsem lékař. Máte větší pravděpodobnost, že na váš konkrétní problém odpoví někdo, kdo s ním má zkušenost.
****************************************************************
Upozornění: Roztroušená skleróza je nemoc, která může mít u každého zcela rozdílný průběh. Někdo může mít do měsíce i bez jakékoliv léčby remisi(zlepšení) a někdo jiný může mít i s léčbou do měsíce naopak relaps. Existují pacienti, kteří si mohou myslet nejen podvodně, ale klidně i v dobré víře, že za jejich remisi může nějaký jejich experiment, nebo nějaká látka kterou užívali. Ve skutečnosti by ke zlepšení došlo i bez léčby a třeba možná i dřív. Účinnost léčby se dá ověřit pouze ve vědecké studii na větším množství různých pacientů.
Berte to prosím při čtení tohoto podfóra v úvahu.

Otoky po vysazení Medrolu

Příspěvekod petka » 16 úno 2015 14:00

Obracím se na Vás, zda jste měli po vysazení Medrolu otoky kotníků, břicha atd... Již jsem měla kvůli jiné léčbě před 3 lety vysazený Medrol, roky beru 4 - 8mg a 4x ročně Solumedrol 3x1g. Po opětovném nasazení Medrolu otoky zmizely. Děkuji za odpovědi. Petra
petka
 
Příspěvky: 7
Registrován: 12 lis 2014 18:45

Re: Otoky po vysazení Medrolu

Příspěvekod vychodocech » 16 úno 2015 16:15

Je normální, že kortikoidy zadržují v těle vodu, zrovna tak vyplavují z těla důležité minerály, mají vysoký protizánětlivý účinek, snižují imunitu, v podstatě jde o hormony, které působí na růst. Každý jednotlivý člověk tyto léky snáší jinak a i ta snášenlivost se v průběhu času může měnit. Dlouhodobé užívání kortikoidů může být ale problémem, otázkou je proč je třeba tyto léky užívat, za jakým účelem - jaká nemoc to vyžaduje a zda není možná alternativa.

V tvém případě píšeš, že po kortikoidech oteklé části těla zmizely, u kortikoidů se ale obvykle očekává opak díky zadržované vodě v těle.
Těch důvodů proč se ti po kortikoidech uleví od otoků může být celá řada, může jít i o interakci léků (častý důvod), o reakci iontů v těle, přidružená onemocnění atd. atd. Odpovědi lze částečně najít po kompletním vyšetření, jak celkovém zhodnocení zdravotního stavu lékařem, krevních testů, tak způsobem života (stáním v zaměstnání, sedavou činností apod.). Zkrátka důvodů je mnoho, poradit by ti měl tvůj praktický lékař nebo internista, ten který tě zná nejlépe.
vychodocech
 
Příspěvky: 1081
Registrován: 18 úno 2013 02:12

Re: Otoky po vysazení Medrolu

Příspěvekod schutzmeister@iex.cz » 07 kvě 2015 11:09

Pouvažoval bych nad útlumem HPA osy / adrenální insuf. / - manželce se to taky začalo dělat po snížení dávky, jenže měla i jiné těžké problémy dlouhodobě a na RSC - je to v poho, a až vlastní iniciativou letos z jara diag. útlum HPA úplný.
Pozná to endokrinolg z náběru kortizol/ACTH.
schutzmeister@iex.cz
 
Příspěvky: 287
Registrován: 06 led 2014 19:42

Re: Otoky po vysazení Medrolu

Příspěvekod vychodocech » 07 kvě 2015 23:30

schutzmeister@iex.cz píše:Pouvažoval bych nad útlumem HPA osy / adrenální insuf. / - manželce se to taky začalo dělat po snížení dávky, jenže měla i jiné těžké problémy dlouhodobě a na RSC - je to v poho, a až vlastní iniciativou letos z jara diag. útlum HPA úplný.
Pozná to endokrinolg z náběru kortizol/ACTH.

Jistě, je to jedna z možností, která je zodpovědná za tvorby otoků, nelze ovšem konat závěry bez řádného vyšetření. Velmi často ale vyšetření nenalezne zdravotní problém a příčina se často neodhalí. Přesto pokud je k RS přidruženo i jiné onemocnění (tedy např. zmiňované ledviny) je příčina otoků snadněji zodpovězená. Proto první kroky by měly vést k praktickému lékaři, který doporučí další postup (např.doporučení ke specialistovi).
vychodocech
 
Příspěvky: 1081
Registrován: 18 úno 2013 02:12

Re: Otoky po vysazení Medrolu

Příspěvekod jasipe2016 » 18 dub 2016 21:18

Já dobrala Medrol před 10ti dny a obličej mám stále nateklý, sice méně, ale mám.
jasipe2016
 
Příspěvky: 35
Registrován: 20 bře 2016 21:47


Zpět na Poradna. Dotazy na léčbu a zdravotní problémy. Vlastní zkušenosti s léčbou roztroušené sklerózy.

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků