Léky na RS a koronavirus - imunitní reakce ?

Sem můžete psát Vaše dotazy. Dotazy pokládáte ostatním členům fóra - většinou pacientům.
Stejně tak sem můžete psát vaše zkušenosti pro ostatní pacienty.
Pokud se váš dotaz týká konkrétního příspvěku například v rubrice Novinky, tak piště tam.
****************************************************************
Dotazy pište přímo sem do fóra. Neposílejte dotazy mě, nejsem lékař. Máte větší pravděpodobnost, že na váš konkrétní problém odpoví někdo, kdo s ním má zkušenost.
****************************************************************
Upozornění: Roztroušená skleróza je nemoc, která může mít u každého zcela rozdílný průběh. Někdo může mít do měsíce i bez jakékoliv léčby remisi(zlepšení) a někdo jiný může mít i s léčbou do měsíce naopak relaps. Existují pacienti, kteří si mohou myslet nejen podvodně, ale klidně i v dobré víře, že za jejich remisi může nějaký jejich experiment, nebo nějaká látka kterou užívali. Ve skutečnosti by ke zlepšení došlo i bez léčby a třeba možná i dřív. Účinnost léčby se dá ověřit pouze ve vědecké studii na větším množství různých pacientů.
Berte to prosím při čtení tohoto podfóra v úvahu.

Léky na RS a koronavirus - imunitní reakce ?

Příspěvekod dexter277 » 28 bře 2020 19:11

Zdravím, dostal někdo informace nebo našel jak je to s možným nakažením koronavirem (covid19) a případnou reakcí imunitního systému u RS ? Na českých webech jsem našel jen vyjáření prof.Havrdové, níže je to takové to všeobecné konstatování jaké zásady má člověk dodržet. Na zahraničních webech níže je více informací - co jsem z toho dočetl je že se vlastně neví k jaké reakci by došlo, jelikož nejsou doložené takové případy nebo jich je velmi málo. Otázka je samotná léčba a pak samotný stav imunitního systému. V některých zemí zvažují u některých typu léků i jejich vysazení.