Z Tekfidery na mavencland / ocrevus po oční atace ?

Sem můžete psát Vaše dotazy. Dotazy pokládáte ostatním členům fóra - většinou pacientům.
Stejně tak sem můžete psát vaše zkušenosti pro ostatní pacienty.
Pokud se váš dotaz týká konkrétního příspvěku například v rubrice Novinky, tak piště tam.
****************************************************************
Dotazy pište přímo sem do fóra. Neposílejte dotazy mě, nejsem lékař. Máte větší pravděpodobnost, že na váš konkrétní problém odpoví někdo, kdo s ním má zkušenost.
****************************************************************
Upozornění: Roztroušená skleróza je nemoc, která může mít u každého zcela rozdílný průběh. Někdo může mít do měsíce i bez jakékoliv léčby remisi(zlepšení) a někdo jiný může mít i s léčbou do měsíce naopak relaps. Existují pacienti, kteří si mohou myslet nejen podvodně, ale klidně i v dobré víře, že za jejich remisi může nějaký jejich experiment, nebo nějaká látka kterou užívali. Ve skutečnosti by ke zlepšení došlo i bez léčby a třeba možná i dřív. Účinnost léčby se dá ověřit pouze ve vědecké studii na větším množství různých pacientů.
Berte to prosím při čtení tohoto podfóra v úvahu.

Z Tekfidery na mavencland / ocrevus po oční atace ?

Příspěvekod jakubst01 » 13 srp 2019 21:38

Dobrý den,

Jsem již druhým rokem na Tecfidere, při poslední MRI jsem měl nález pár nových ložisek, dostal jsem Solumedrol (3g). O 14 později jsem dostal oční ataku (diplopie), opět zaleceno Solumedrolem (2g), po cca měsíci a půl se oko pomalu vrací "k normálu".
Neuroložka mi doporučila nasadit další stupeň léčby, buď Mavenclad (který bych nerad) a nebo Ocrevus, který bych zřejmě volil.
No, ale moc se mi do další léčby nechce, vzhledem k tomu, ze oko se pomalu "vrací" a na Tecfidere nemám žádné vedlejší účinky. Nicméně jsem byl před týden na kontrolním MRI, kde se staré ložiska sice zmenšila, ale bohužel se objevily i male nové.
Pořád váhám, jestli na další level léčby nepočkat do další ataky.