Jakou léčbu vybrat nebo raději skončit?

Sem můžete psát Vaše dotazy. Dotazy pokládáte ostatním členům fóra - většinou pacientům.
Stejně tak sem můžete psát vaše zkušenosti pro ostatní pacienty.
Pokud se váš dotaz týká konkrétního příspvěku například v rubrice Novinky, tak piště tam.
****************************************************************
Dotazy pište přímo sem do fóra. Neposílejte dotazy mě, nejsem lékař. Máte větší pravděpodobnost, že na váš konkrétní problém odpoví někdo, kdo s ním má zkušenost.
****************************************************************
Upozornění: Roztroušená skleróza je nemoc, která může mít u každého zcela rozdílný průběh. Někdo může mít do měsíce i bez jakékoliv léčby remisi(zlepšení) a někdo jiný může mít i s léčbou do měsíce naopak relaps. Existují pacienti, kteří si mohou myslet nejen podvodně, ale klidně i v dobré víře, že za jejich remisi může nějaký jejich experiment, nebo nějaká látka kterou užívali. Ve skutečnosti by ke zlepšení došlo i bez léčby a třeba možná i dřív. Účinnost léčby se dá ověřit pouze ve vědecké studii na větším množství různých pacientů.
Berte to prosím při čtení tohoto podfóra v úvahu.

Jakou léčbu vybrat nebo raději skončit?

Příspěvekod Rudzan » 13 čer 2017 02:22

Zdravím,

je mi 29 a RS mám již 11 let. Postupem času, jsem už prošel všechny léky 1. volby a v současné chvíli užívám Gilenyi. Nicméně, protože už teď pomalu cítím jak přichází ataka a není to ani rok od nasazení tohoto přípravku, tak na RS centru očekávám návrh na změnu léčby pro její neúčinnost, tak jak jsem to již párkrát zažil.

Co tak vidím tak budu mít na výběr (pokud vůbec) z přípravků Tysabri, Aubagio, Tecfidera, Plegridy nebo Lemtrada (i když u toho jsem četl, že je to až jako poslední možnost a i tak je teď zastaveno proplácení pojišťovnou).